Odporúčame

 

Kategórie e-shopov

 
Vysunúťzasunout/vysunout

dropshipping

 

Dropshipping

Táto forma spolupráce, medzi dvoma eshopmi, sa teší veľkej obľube hlavne v západných krajinách, no pomaly sa rozvíja aj u nás. Je to niečo ako provízny systém, pri ktorom majiteľ eshopu nemá tovar na sklade. Preto je táto forma predaja vhodná najmä pre ľudí, ktorí chcú takto podnikať, ale nemajú k dispozícii dostatočný kapitál na zriadenie skladu a nakúpenie tovaru. Je to veľmi nenáročné na čas aj finančné prostriedky.

Ako to teda funguje? V prvom rade musíte mať eshop. Váš partner Vám poskytne tzv. feedy (katalóg tovaru v .XML formáte), ktoré sa implementujú do eshopu. Tieto feedy sa v pravidelných intervaloch automaticky aktualizujú, takže máte v eshope stále aktuálnu ponuku Vášho partnera. Ak si niekto objedná tovar z Vášho obchodu, objednávka je zaslaná priamo k partnerovi do skladu, odkiaľ je vyexpedovaná pod Vaším menom.  Tovar nakupujete za veľkoobchodnú cenu, no predáte ho za svoju maloobchodnú. Kupujúci zákazník tovar zaplatí vám a v určených intervaloch si veľkosklad vyfaktúruje svoju VO cenu. Koľko si prihodíte je len na Vás, avšak veľkopredajcovia zvyčajne dávajú 5-30% províziu. Tá závisí od obratu, aký dokážete vyrobiť.

 

Teraz trošku obsiahlejšie...

 

Dropshipping je jednoduchý, ale účinný obchodný model, ktorý je podobne ako affiliate marketing založený na sprostredkovaní obchodu cez internet. Funguje tak, že predajca má dohodu, alebo zmluvu s veľkoobchodom, ktorý posiela tovar priamo zákazníkovi, bez toho, aby mal prestupnú zastávku v sklade u predajcu.

Funguje to tak, že vy ponúkate produkty vo vašom e-shope a po prijatí objednávky sú dve možnosti. Buď vám zákazník zaplatí za tovar dopredu, vy ho kúpite, alebo objednáte u dodávateľa, ktorý ho zašle priamo vášmu zákazníkovi. Na Slovensku je však ešte stále najpopulárnejšou formou nakupovania cez internet kúpa na dobierku. V tom prípade býva zvyčajne zákazníkovi odosielaný tovar  z veľkoskladu a vám príde faktúra, ktorú musíte splatiť. Ak to dodávateľ neumožňuje, tak musíte po objednávke uhradiť tovar na vlastné náklady a keď dodávateľ obdrží peniaze z dobierky, pošle vám váš zisk. Všetko to už záleží na tom, akého máte dodávateľa a odkiaľ je a aké sú podmienky a  zmluva. Preto je dôležitý výber správneho dodávateľa.

Dropshipping je preto výhodný pre internetové obchody a ľudí, ktorý chcú predávať tovar cez internet. Najväčší problém pri klasických(nielen internetových) obchodoch je skladovanie tovaru. Klasické eshopy majú väčšinou všetok ponúkaný sortiment na sklade, pretože ho objednávajú z veľkoskladu vo väčších množstvách naraz a po prijatí objednávky ho balia a odosielajú zákazníkovi. Ak ide o menšie eshopy, alebo obchodníkov, zvyčajne majú sklad doma a svoj čas venujú vybavovaniu objednávok. V prípade väčších obchodov sú potrebné väčšie skladové priestory, ľudia, ktorí sa starajú o sklad a vybavujú objednávky a samozrejme tovar prechádza cez dva, alebo viac skladov, čo sa všetko odrazí na nákladoch a na cene.

Toto je problém hlavne pre nové eshopy, alebo podnikateľov, ktorí nemajú dostatočný rozpočet na nákup veľkého množstva tovaru na sklad a v malých množstvách sa im neoplatí tovar kupovať na sklad.

Práve dropshipping tento problém rieši a preto môže byť dropshipping pre začínajúcich podnikateľov najlepšia voľba. S použitím dropshippingu môžete mať vlastný eshop, ale nemusíte mať sklad, veľké skladové zásoby, a ani zamestnancov. Zasielanie tovaru má na starosti veľkoobchod, takže vy sa môžete zameriavať na samotný predaj a marketing produktov.

 

Výhody dropsippingu:

- Nepotrebujete mať skladové priestory a ani žiadne skladové zásoby. Tým pádom odpadajú náklady na sklad a čas strávený s jeho prevádzkou a odosielaním balíkov. Tovar je na sklade vo veľkoobchode skoro vždy dostupný, takže sa o to nemusíte báť.

- Môžete predávať rôzny tovar bez ohľadu na to, akého druhu, alebo veľkosti je, pretože ho neskladujete a nenarábate s ním.

- Výhodou dropshippingu, tak ako aj internetového podnikania, je to, že nieste obmedzený na podnikanie iba na jednom mieste. Môžete predávať z akéhokoľvek miesta na akékoľvek miesto na svete, vlastne skoro akékoľvek. S dropshippingom môžete byť na Slovensku, dodávateľ môže byť z Číny a zákazník môže byť z USA…

- Dropshippingový obchod môžete zriadiť rýchlo, jednoducho a lacno. Ak teraz nemáte eshop ani nič nepredávate, tak behom pár dní, alebo dokonca hodín môžete začať. V podstate vám na dropshippingové podnikanie stačí iba zohnať dodávateľa.

- Vždy máte možnosť nakúpiť aj tovar v menšom množstve na sklad ak chcete.

- Výhodou dropshippingu je aj flexibilita a viac času, ktorý máte, pretože odpadá prevádzkovanie skladu a s tým spojené záležitosti.

Dropshipping má určite svoje výhody, no nájde sa aj pár nevýhod.

 

Nevýhody dropshippingu:

- Nájsť dobrého dodávateľa je problém. Na Slovenskom trhu je malé množstvo kvalitných dropshipperov z ktorých si môžete vyberať. Na druhú stranu ak sa rozhodnete predávať tovar cez dropshipping v zahraničí(nič vám nebráni predávať cez dropshipping aj v USA), tak tam ich je zase veľa, ale medzi nimi sa nájde veľa podvodníkov, na čo si treba dávať pozor.

- Keďže neprichádzate do styku s tovarom a balíkmi, nemôžete ovplyvniť ich obsah a balenie.

- Cena a poplatky. Dropshippingové spoločnosti sa snažia zarobiť čo najviac a keďže väčšinou im malý dropshippingový predajcovia nerobia veľký odber, ceny niesu práve najnižšie. Navyše si musíte dávať pozor na ceny poštovného, prípadne iné poplatky, ktoré si dropshipper môže účtovať.

- Doba dodania môže byť dlhšia ako keď máte tovar na sklade vy, ale to samozrejme záleží od veľkoobchodu-dropshippera, a odkiaľ a kam sa tovar posiela.

- Ak má veľkoobchodný predajca-dropshipper aj maloobchodný predaj(eshop), môže sa stať, že si bude na vašom úsilí budovať značku, pretože na balíkoch bude ako odosielateľ on a nie vy. Preto sa pokúste pri hľadaní dodávateľa vyhľadať takého, ktorý to rešpektuje a umožní vám použiť na balíkoch vlastné logo.

 

Takže ako vidíte samotný dropshippingový biznis je jednoduchý ako na spustenie, tak aj na prevádzkovanie, ale ak sa rozhodnete to skúsiť, najdôležitejší je výber dobrého dodávateľa a tiež oboznámenie sa s podmienkami a poplatkami. Nie všetci dropshipperi sú kvalitný, alebo výhodný, takže určite si dajte záležať na výbere dobrej spoločnosti.

 

zdroj: Podnikajte.net

 

Máte otázky alebo potrebujete pomoc pri zakladaní eshopu? Kontaktujte nás, radi vám pomôžeme. info@eskaweb.sk

 

- - -

orientlovedolni-reklama.jpgdolni-reklama.jpg

© 2018 eshopcentrum.sk, email: helpdesk@eshopcentrum.sk

Vytvořilo webové studio geneweb.cz